Waarom Peru?

2 maart 2020 - Bakkeveen, Nederland

De mens heeft vanaf zijn ontstaan in Afrika een lange reis gemaakt. Gedreven door honger veroorzaakt door het als maar wisselende klimaat. Het laatste continent waar de mens zich vestigde was zuid-Amerika. Dat is dus de meest recente plaats waar de door onze voorvaders overleverde kennis te vinden is. De werkelijke pioniers moesten zich redden met wat moeder aarde hen verschafte. Toen de mensEenmaal zuid-Amerika bereikt bleek dit de tuin van de wereld te zijn. Het hoogtepunt van de zoektocht van de mens naar een goed bestaan.

Ik wil graag terug naar die basis, ver weg van al het gemanipuleerde voedsel.
Peru heeft een uiterst divers klimaat met meer dan 80 verschillende micro-klimaten dat ik redelijk gemakkelijk het groene voedsel dat bij ons klimaat past kan gaan opzoeken. Cuzco lijkt mij de beste plaats. Het hele jaar door rond de 18 graden overdag en net boven 0 ‘s nachts. Ook is Cuzco het groene handelscentrum van Peru. Op de enorme markt kan je meer plantaardig voedsel vinden dan waar je het bestaan van weet. Ik hoop vele nieuwe (oude) producten te ontdekken om in ons kikkerlandje te gaan verbouwen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade